3 augustus 2011

To web-, or not to webdesign, that's the Sprankel

Als je recentelijk nog op mijn blog hebt gekeken dan heb je waarschijnlijk wel gezien dat er het één en ander is veranderd in het design. Als je sinds een tijdje weer eens op mijn blog kijkt dan ben je vast onder de indruk van de veranderingen ;-) Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Afgelopen dagen heb ik me verdiept in alle mogelijkheden van Blogger; een gratis service van Google om weblogs te publiceren op een webdomein eindigend op .blogspot.com. De tools die je aangereikt door Google krijgt om een mooie layout te maken voor je blog zijn best gebruikersvriendelijk heb ik gemerkt. Als je er even voor gaat zitten dan heb je namelijk zo een redelijke mooie website online.

Maar ik wilde mijn blog graag meer persoonlijk & esthetisch maken, en met dat idee ben ik op zoek gegaan naar manieren om mijn layout te pimpen. Zo ben ik gestart met 'de gluren bij de buren' strategie: andere blogs bekijken om ideeen op te doen voor mijn eigen layout. Nu ik ongeveer wist WAT ik wilde, moest ik nog uitzoeken HOE ik dat voor elkaar kreeg in Blogger. Blijkbaar is dat een vraag die bij meer bloggers speelt. Zo bestaan er meerdere weblogs waarop de auteurs tips en uitgebreide handleidingen hebben geschreven over het maken van een fancy blog in Blogger. Mocht je geinteresseerd zijn en misschien zelf wel aan het stoeien zijn met je design: ik heb veel geleerd over het werken met toepassingen in Blogger en het werken met HTML via tutorials van "Sneaky Momma Blog Design", "Clover Lane", en "The Girl Creative" en het helpforum van Blogger zelf.

Zoals je kunt zien in mijn design heb ik nu bijvoorbeeld een mooie header bovenaan mijn website kunnen maken (mooi hè!), een favicon (leuk hè!), en in de zijbalk een kopje {CONTACT} met doorklik-icoontjes, en een venster met de optie om je e-mail adres achter te laten om zo een berichtje te krijgen als er een nieuwe Sprankel is geplaatst (handig hè!). 

Easy Blog Tips!The Girl Creative