11 augustus 2011

Gek op Sprankelende reacties!

Zoals jullie al konden lezen in mijn post 'To web-, or not webdesign, that's the Sprankel', ben ik druk bezig met het leren over opties om mijn {SPRANKELS} blog zowel functioneel als esthetisch te verbeteren. Zo heb ik ook zitten puzzelen met het reactiesysteem van Blogger via welk bezoekers de optie hebben om een reactie achter te laten op een blogpost. Tot nu toe was ik namelijk niet echt onder de indruk van dit systeem. Ik vond het er niet heel uitnodigend uitzien en kon het uiterlijk ervan zelf ook niet naar mijn wensen veranderen.

Via het bericht '3 Alternatives to Blogger's Default Comment System' van Web Upd8 kwam ik er echter achter dat je eigenlijk vrij gemakkelijk het Blogger reactiesysteem kunt vervangen door een geheel ander systeem! Afgelopen week heb ik het dan ook voor elkaar gekregen om het reactiesysteem van Disqus te installeren op mijn blog! Ik vind het reactieformulier onderaan de blogberichten er zelf nu erg mooi uitzien en je hebt via Disqus ook allemaal extra mogelijkheden die je via Blogger niet hebt, zoals...

... het invoegen van een afbeelding in je reactie (lees hier hoe dat moet)
... de mogelijkheid om mensen te noemen via @mentions in je reactie en ze zo bij de discussie te betrekken (lees hier hoe dat moet)
... de mogelijkheid notificaties te ontvangen van volgende reacties (lees hier hoe dat moet)

Er zijn nog veel meer handige opties aan Disqus, maar eigenlijk wijst dit zich wel vanzelf denk ik. Dus daar zal ik verder niet teveel op ingaan. Ik ben vooral benieuwd hoe het reactiesysteem van Disqus zal bevallen. Probeer het dus vooral eens uit! Plaats bijvoorbeeld eens een grappige afbeelding, een lieve opmerking, of een kritische vraag. Want ik ben gek op het krijgen van Sprankelende reacties op mijn blogberichtjes! :-)